プライバシーポリシーprivacy Policy
岐阜ジョイント・ディグリーシンポジウム2024ウェブサイト(以下、「本サイト」といいます。)は、国立大学法人東海国立大学機構岐阜大学(以下、「当法人」といいます。)が運営しており、東海国立大学機構個人情報保護規程に基づき、本サイトにおける利用者に関する個人情報を含む情報の取扱いについて、以下のとおりプライバシーポリシー(以下「本ポリシー」といいます。)を定めます。The “Gifu Joint Degree Symposium 2021” website (hereinafter called, “Website”) is being operated by the Tokai National Higher Education and Research System, Gifu University (hereafter referred to as, “System”). The System stipulates the Privacy Policy for the Website (referred to as, “Policy”) for handling of information (including personal information) of the Website users, in accordance with the Tokai National Higher Education and Research System Personal Information Protection Rules and Regulations.
1.個人情報の収集1. Collection of Personal Information
- ⑴本サイトでは、IPアドレス、本サイトの閲覧等に係る情報を自動的に収集します。A) The Website automatically collects the users’ Internet Protocol (IP) addresses, records of Website browsing, etc.
- ⑵当法人は、本サイトによりサービスを提供するために必要な範囲で、適法かつ公正な手段により利用者から個人情報の収集を行うことがあります。
また、本サイトの利用に際し、利用者から以下の情報をご提供いただきます。
●氏名
●所属機関、部局、部署、役職
●電話番号
●EメールアドレスB) To provide the necessary services for the users, the System collects their personal information in the most proper and fair manner possible.
The System asks the users to provide the following information for their use of the Website:
□ Name
□ Institute, Affiliation
□ Telephone Number
□ E-mail Address
2.利用目的2. Purposes of Information Use
当法人は、収集した情報を以下の目的で利用します。The System will use the collected users’ information for the following purposes:
- ⑴セミナー・シンポジウム等の申込みの受付、サービスの提供、維持、保護及び改善のためA) Provision, maintenance, protection, and improvement of our services including
receiving applications from the Website users
- ⑵本サービスに関するご案内、お問い合せ等への対応のためB) Dealing with inquiries from the users
- ⑶本サービスに関する利用規約、本ポリシー等(以下「規約等」といいます。)に違反する行為に対する対応のためC) Dealing with violations of the service rules, regulations, and the Policy (collectively
called, “Rules”)
- ⑷本サービスに関する規約等の変更などを通知するためD) Notification of changes in the Rules
- ⑸上記の利用目的に付随する利用目的のためE) Other purposes pertaining to all the above
3.個人情報の管理3. Maintenance of Personal Information
- ⑴当法人は、取得した利用者の個人情報について適切な管理を行うとともに、漏えい、改ざん、紛失等を防止するために必要な措置を講じ、個人情報の保護に努めます。A) From the perspective of protection of personal information, the System will
properly maintain the collected users’ information and take every necessary step to prevent information leaks, alterations, losses, etc.
- ⑵当法人は、利用者の個人情報を、法令に定める場合を除き、あらかじめ利用者の同意を得ないで、第三者に提供しません。B) Excluding the cases that the Japanese Law stipulates otherwise, the System will not
provide the users’ personal information to the third party without the users’ consent.
- ⑶当法人は、情報処理など個人情報の取扱いに係る業務を外部に委託することがあります。この場合、当法人は委託先を適切に管理・監督します。C) The System may commission an external agency(ies) to process the users’ personal
information. In such a case, the System will properly monitor and supervise these agencies.
4.個人情報の開示・訂正・利用停止・消去4. Disclosure, Correction, Suspension, and Deletion
当法人は、取得した個人情報について、利用者本人から開示・訂正・利用停止・消去等の請求があった場合は、本人確認を行ったうえで、規則等の定めるところにより、合理的な期間及び範囲内で速やかに対応します。In accordance with the Rules, the System will swiftly deal with the users’ requests for disclosure, corrections, suspension, deletions, etc. of their personal information within reasonable periods and in a reasonable manner.
東海国立大学機構保有個人情報開示請求方法Tokai National Higher Education and Research System Personal Information Disclosure Request
5.お問い合わせ窓口5. Contact
個人情報に関するお問い合わせは、下記の窓口までお願い致します。Please contact the following regarding personal information:
国立大学法人東海国立大学機構岐阜大学 学務部国際事業課国際総務室
TEL 058-293-3351
FAX 058-293-2143
EMAIL kokusaik@gifu-u.ac.jpInternational General Affairs Office
International Engagement Division
Student Affairs Department
Tokai National Higher Education and Research System, Gifu University
Tel: 058-293-3351
Fax: 058-293-2143
E-mail: kokusaik@gifu-u.ac.jp
6.本ポリシーの適用範囲6. Scope of Application
本ポリシーは、本サイトにおいてのみ適用されます。The Policy is applicable only to the Website
7.本ポリシーの変更手続7. Changes of the Policy
当法人は、利用者の個人情報の取扱いに関する状況を適宜見直し、継続的な改善に努めるものとし、必要に応じて、本ポリシーを変更することがあります。変更した場合には、本サイトへ掲載することにより利用者に通知いたします。但し、法令上会員の同意が必要となるような内容の変更の場合は、当法人所定の方法で会員の同意を得るものとします。The System will review the status of its handling of the users’ personal information from time to time to improve the Policy. To this end, the System may make changes in the Policy whenever deemed necessary. If such changes are made, the System will notify the users by posting such changes on the Website. However, for any changes that may need approvals from the System members, the same will be obtained in accordance with the Rules.
以上
令和4年10月24日 制定Established on October 24, 2023